Gdzie: BWA, Sobieskiego 18

Kiedy:

  • 26.06
  • godz. 11.00-12.00 (warsztaty ruchowe dla rodziców z dziećmi – obowiązują zapisy)
  • godz. 17.00 (Ciało. Obiekt – performance wg choreografii Izabeli Chlewińskiej)
  • 27.06
  • godz. 11.00-12.00 (warsztaty ruchowe dla rodziców z dziećmi – obowiązują zapisy)
  • godz. 17.00 (Ciało. Obiekt – performance wg choreografii Izabeli Chlewińskiej)

CIAŁO.OBIEKT.

Instalacja performatywna, która jest miejscem odpoczynku, wytchnienia i obserwacji. Ciało w swojej wewnętrznej dynamicznej ciszy. Ciało w relacji z obiektem, jako odbiciem własnych uczuć, myśli i zmysłów. To medytacyjny trening uważności, w którym ruch wynika z wewnętrznej potrzeby zmiany, rozwoju, instynktu. Performerzy niczego nie udają. Widownia niczego nie ogląda. Wszyscy doświadczają osobiście.

CZUJEMY SIEBIE. WCISKAMY SWOJE CIAŁO W PRZESTRZEŃ. ZANURZAMY SIĘ  W ODDECH I TANIEC. DOŚWIADCZAMY SIEBIE. ZAWIESZAMY SIEBIE W POWIETRZU. CHCEMY LATAĆ. RYZYKUJEMY. DOWIADUJEMY SIĘ CZEGOŚ O SOBIE. ODCZUWAMY PRZYJEMNOŚĆ, SATYSFAKCJĘ, SPEŁNIENIE. ZAMIENIAMY SIĘ  W PTAKI RYBY OWADY, ROŚLINY. RUSZAMY SIĘ. WGNIATAMY SIĘ W ZIEMIĘ.  ROZCIĄGAMY SKÓRĘ. ROZWIJAMY SIĘ. CIAŁO JAKO PRZYJACIEL. CIAŁO JAKO OBIEKT. CIAŁO W GŁĘBOKIEJ CISZY BYCIA ZE SOBĄ. 

Czas trwania : ok 60 min.

Idea: Izabela Chlewińska

Obiekty: Tomasz Bergmann

Performerzy: Izabela Chlewińska, Olga Bury, Marta Bury, Marek Szajnar

Koordynacja: Fundacja Teatr o.de.la

 

WARSZTATY RUCHOWE

Metoda warsztatowa Intibag to seria zabaw i ćwiczeń z wykorzystaniem obiektów sensorycznych, których celem jest rozwijanie świadomości ciała, wzmacnianie więzi pomiędzy dzieckiem i opiekunem, a także konstruowanie pozytywnych emocji i postaw. Obiekty sensoryczne Intibag powstały po to, aby stymulować czucie głębokie oraz zmysł równowagi małego dziecka. Są to najwcześniej rozwijające się układy sensoryczne, dzięki którym dziecko panuje nad swoim ciałem w przestrzeni i potrafi stwierdzić co się dzieje z jego ciałem. Poprzez tego typu pracę możemy realnie wpłynąć na rozwój emocjonalny dziecka, wzmocnić jego inteligencję emocjonalną czy poczucie bezpieczeństwa.

 

Korzyści emocjonalne:

  • wyciszanie nadmiernie pobudzonego układu nerwowego
  • wzmacnianie poczucia dobrostanu i bezpieczeństwa, zmniejszenie lęku
  • możliwość przeniesienia negatywnych emocji na obiekt sensoryczny i praca z trudnymi emocjami, jak gniew, zazdrość, agresja względem innych

Korzyści fizjoterapeutyczne:

  • wzmacnianie i aktywizacja mięśni posturalnych
  • kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • rozwijanie świadomości swojego ciała

Korzyści neurologiczne :

  • stymulowanie zmysłu równowagi (układ przedsionkowy)
  • stymulowanie czucia głębokiego (układ proprioceptywny)
  • dostarczanie bodźców dotykowych, wzrokowych i słuchowych
Scroll to Top